• Korekcja Powiek Górnych

Korekcja powiek jest krótkim zabiegiem chirurgicznym, polegającym na wykonaniu odpowiedniego cięcia na powiece górnej po wcześniejszym przygotowaniu planu operacyjnego i wyznaczeniu miejsca cięcia.

Przygotowanie do zabiegu
  • 14 dni przed zbiegiem należy odstawić kwasy acetylosalicylowe i suplementy diety.

• przed zabiegiem trzeba również wykonać badania: antygen Hbs, HCV, HIV, wskaźniki krzepnięcia, morfologię i poziom glukozy.

• zaburzenia krzepnięcia krwi,
  • przyjmowanie leków zmniejszających krzepliwość,
  • nieuregulowana cukrzyca,
  • trwające infekcje i stany zapalne skóry.
  • Ryzyko wystąpienia powikłań
    • zasinień i obrzęków – w znacznej większości przypadków zasinienia są niewielkie i ustępują w ciągu od 7 do 14 dni po zabiegu. W wyjątkowych sytuacjach mogą jednak utrzymywać się nawet do 3-4 tygodni. Przejściowy obrzęk jest naturalnym następstwem tego typu operacji i ustępuje najczęściej w ciągu 3-5 dni po zabiegu,
    • krwiaka – mimo prawidłowych wyników badań układu krzepnięcia możliwe jest wystąpienie nadmiernego krwawienia w trakcie lub po operacji, prowadzącego do powstania krwiaka. Prawdopodobieństwo takiego zdarzenia waha się w granicach 1%. Duży krwiak wymaga doraźnej ewakuacji, co nie ma znaczącego wpływu na ostateczny wynik kosmetyczny,
    • infekcji – wszystkie operacje chirurgiczne obarczone są możliwością rozwoju zakażenia drobnoustrojami chorobotwórczymi. W przypadku plastyki powiek ryzyko infekcji należy do wyjątkowych rzadkości,
    • przejściowego łzawienia lub wysychania oczu – w niektórych przypadkach (zwłaszcza u osób mających podobne problemy przed operacją) może dojść do nadmiernego łzawienia lub wysychania oczu, wymagającego stosowania odpowiednich leków,
    • zaokrąglenia kształtu szpary powiekowej lub niedomykania oczu – niewielkiego stopnia zaokrąglenie lub niedomykanie szpary powiekowej w okresie pooperacyjnym występuje u kilku-kilkunastu procent operowanych osób. W bardzo rzadkich przypadkach stan taki może wymagać wtórnej korekcji,
    • zaburzeń czucia (niedoczulica, przeczulica) w okolicy blizny – zaburzenia czucia w okolicy blizn należą do rzadkości i w znakomitej większości przypadków ustępują w ciągu kilku tygodni,
    • Przejściowego przerzedzenia rzęs – w rzadkich przypadkach po plastyce powiek może dojść do przejściowego przerzedzenia rzęs. Proces ich odrastania jest powolny i może trwać od 2 do 3 miesięcy, a nawet dłużej,
    • niezadowolenia z efektu kosmetycznego operacji – w szczególności dotyczy to: symetrii kształtu oczu (idealne wyrównanie istniejącej przed operacją asymetrii jest praktycznie niemożliwe) oraz pozostałości zmarszczek (nie można usunąć wszystkich istniejących przed operacją zmarszczek).

Korekcja Powiek Górnych

Następnie wykonywane jest wycięcie namiaru skóry powieki górnej. Na zakończenie zabiegu operacyjnego zakładane są szwy niewchłanialne w linii cięcia oraz opatrunek w postaci cienkich plasterków. Zabieg ten jest wykonywany w znieczuleniu miejscowym. Czas trwania zabiegu to około 1 godzina.

W tracie kwalifikacji do zabiegu operacyjnego pacjent jest szczegółowo informowany o planowanym zabiegu oraz sposobie znieczulenia. Omówione zostają przeciwwskazania do zabiegu operacyjnego oraz możliwe powikłania.

Po zabiegu operacyjnym zalecamy godzinny pobyt na sali operacyjnej oraz kompresy chłodzące. Szwy zdejmujemy w 7 dobie po zabiegu operacyjnym.