• Lipoliza Iniekcyjna

Aqualyx® jest preparatem medycznym, służącym do redukcji miejscowo nagromadzonej tkanki tłuszczowej, wyłącznie iniekcyjną techniką intralipoterapii.

Przeciwskazania
  • ciąża,
  • okres karmienia piersią,
  • ostre choroby nerek i wątroby,
  • cukrzyca,
  • choroby tarczycy,
  • choroby krwi związane z nadmiernym krwawieniem,
  • stałe stosowanie leków rozrzedzających krew
Zastosowanie
  • kończyny górne - w okolicy tricepsu,
  • fałdy na plecach (poniżej żeber),
  • brzuch,
  • biodra,
  • „bryczesy”
  • okolica podpośladkowa,
  • wewnętrzna strona ud,
  • wewnętrzna strona kolan,
  • podwójny podbródek,
  • ginekomastia męska,
  • „bawoli kark”

Lipoliza Iniekcyjna

Aqualyx® jest roztworem fosfatydylocholiny, w którym głównymi, działającymi na komórkę tłuszczową substancjami są detergenty (typu deoksycholan sodu). Detergent rozpuszcza tłuszcz i niszczy błonę komórkową – proces adipocytolizy. Komórki tłuszczowe transportowane są do wątroby i wydalane z organizmu przez nerki.

Zabieg intralipoterapii polega na podaniu preparatu Aqualyx® bezpośrednio do tkanki tłuszczowej poprzez iniekcje przy zastosowaniu specjalnie do tego celu opracowanych igieł. Po zabiegu pacjent wraca do codziennych czynności. Po zabiegu można odczuwać swędzenie, pieczenie oraz tkliwość miejsca poddawanego zbiegowi. Przez kolejne kilka dni może być zaczerwienienie i obrzęk. Objawy ustępują samoistnie.

Aqualyx® nie zastępuje liposukcji. Jest zabiegiem znacznie łagodniejszym, wyróżnia się nieoperacyjnym postępowaniem, znacznie mniejszą urazowością dla organizmu i nie wyłącza pacjenta z codziennego funkcjonowania.

Najlepsze efekty osiągane są u pacjentów z odpowiednią wagą lub lekką nadwagą z miejscowym nagromadzeniem tkanki tłuszczowej.